Siemens WM16E361NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WM16E361NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

PeterIk 24-06-2013
Geschreven voor: Siemens WM16E361NL

In het begin was deze wasmachine stil.
De tiptoetsenbediening is soms een beetje van slag dus is het verstandig maar onhandig deze na het instellen 'op slot' te zetten.
Helaas zijn na bijna 3 jaar normaal gebruik de trommellagers stuk gegaan. En naar bleek ook de trommelas.
Dit is een duur geintje om te laten vervangen en dus moeten we al na 3 jaar wederom een nieuwe kopen omdat de kosten niet opwegen t.o.v. een nieuwe wasmachine met standaard 5jaar garantie
De vorige ging ruim 12jaar mee.

Voor ons geen SIEMENS meer.

piet1464 26-12-2011
Geschreven voor: Siemens WM16E361NL

geweldige machine 2 jaar in gebruik wast ca 20 x per week nog nooit problemen gehad is erg stil en schud ook niet , goed schoon en vrij droog op 1600 toeren
klein min puntje normaal programma duurt ca 2.5 uur. kan wel kort programma maar is nog ruim 1 uur

picesof69 15-09-2011
Geschreven voor: Siemens WM16E361NL

Deze is machine vind ik gewoonweg geweldig. Na machines van AEG, Bosch en Bauknecht gehad te hebben, is dit toch wel de fijnste machine die ik tot nu toe heb gehad! Is zijn geld dan ook meer dan waard vind ik.

Hij wast perfect, is zuinig en stil en het gebruiksgemak (zoals de uitgestelde start bijv) is perfect voor mij.

Ik was bijna alles op 30C (volle trommel) op het bont-programma met 1600 toeren: duur 1.15 uur en het komt er bijna altijd perfect schoon en goed droog uit!

Één klein minpuntje in de praktijk bij mij: de bediening is dmv (zeer gevoelige) soft-touch knoppen en aangezien de machine bij ons naast de wastafel staat, komt het nog wel eens voor dat mijn kinderen per ongeluk een knop activeren doordat ze er tegenaan gaan staan of langslopen.

BenZeeland 29-08-2010
Geschreven voor: Siemens WM16E361NL

In de normale standen is de wasduur erg lang (meer dan 2 uur). In de speed-stand komt die overeen met m'n vorige machine en is de was ook schoon. De geluiden die de machine maakt verschillen nauwelijks van de vorige machine (Bosch), ondanks dat dit een koolborstelloze machine is. Of de levensduur daarmee beter is (m'n vorige gaf de geest door z'n koolborstels) is nog afwachten.
Belangrijkste plussen: display met resttijd, koolborstelloos, goede beveiligingen, gemakkelijke bediening.
Min: niet bepaald goedkoop, handleiding voor dummies met ontbrekende beschrijvingen (wat doen speedperfect en ecoperfect eigenlijk, hoeveel is extra water).

Zomba 30-07-2010
Geschreven voor: Siemens WM16E361NL

Prima ding. Hij trilt bijna niet, maakt ook geen nauwelijks herrie. Ik heb serieus gecheckt of de wasmachine nou echt met 1600 toeren aan het centrifugeren was, zo stil. De 90 graden was kan door de eco-functie op 60 graden gewassen worden, ook handig is de supersnelle was: binnen een kwartier zijn de handdoeken praktisch droog. Gebruiksgemak prima: er staan zelfs icoontjes in het display in welk programma hij is. Kinderslot is een must: de knoppen zijn erg gevoelig en kunnen bij lang ingedrukt houden bepaalde instellingen wijzigen.

De minpuntjes die ik kan vinden: bij flink vervuilde was mag er maar weinig, 2 kg. in de trommel om hetzelfde wasresultaat te behalen. En de herhalende piepgeluidjes bij programma einde, die heb ik handmatig op volume 0 gezet, beetje irritant. Zeker mn geld waard dit ding.